Resurse
Mai adesea greșit decât corect: Problema diagnosticului psihologic
Haidem ca noi, ca și consilieri biblici, să dublăm eforturile noastre să gândim clar cu privire la cum sunt îngrijiți oamenii în această lume.
Consilierul nerăbdător
Arată dragoste față de persoanele pe care le consiliezi ascultându-le înainte de a vorbi.
Jay Adams și hermeneutica consilierii biblice
Schimbarea nu are loc în confuzie. Consilierii biblici au responsabilitatea să interpreteze Biblia cu aplicații specifice în minte.
Găsește-ți bucuria în Dumnezeul mântuirii tale
Indiferent cum arată sau cum se simte suferința ta, frumusețea adevărurilor biblice îți va înviora sufletul trudit când alegi să te bucuri.
Adicțiile și idolatria
„Vreau” - adicțiile încep aici. Apoi, cu pași mici, dorința devine nevoie. Nu există o definiție unanim recunoscută a adicțiilor, dar cele mai multe dintre definițiile propuse împărtășesc un nucleu comun. Adicțiile sunt căutări compulsive după un obiect dorit sau o stare a minții, care sunt în general insensibile față de consecințele dăunătoare inevitable ale acestor căutări compulsive.
Îl cunoaște consiliatul tău pe Domnul?
Toată consilierea este evanghelizare până când acea persoană vine la Cristos.
Îți dorești mai mult darul decât pe Cel care-l dăruiește?
Cât de adesea îmi doresc darurile pe care Dumnezeu mi le poate oferi (copii sănătoși, stabilitate financiară, lucrare plină de roade) mai mult decât îmi doresc relația cu El?
Cât de groasă e Biblia ta?
Consilierul trebuie să fie capabil să ofere răspunsuri din Cuvântul lui Dumnezeu, ceea ce înseamnă că el sau ea trebuie să cunoască Scripturile foarte bine.
Dacă Vestea Bună este atât de bună, de ce nu se îngrămădesc oamenii în jurul ei?
Dacă Dumnezeu este atât de bun, cu siguranță că misiunea trebuie să fie cel mai ușor lucru din lume. Oferă-L, pur și simplu, pe Isus în Evanghelia Lui, iar oamenii ar trebui să se îngrămădească. Bineînțeles că lucrurile nu stau așa. Chiar dimpotrivă. În mod bizar, minunata veste bună a harului fără plată se vinde foarte greu. Oamenii nu urăsc doar ideea de Dumnezeu la modul general, ci urăsc în mod specific mesajul Evangheliei.
Apropierea vine prin foc: Cum suferința ne conformează lui Cristos
Ignațiu din Loyola (1491-1556) considera că ghiuleaua care-i zdrobise piciorul fusese esențială pentru trezirea lui spirituală. Pentru Martin Luther, a fost primejdia fulgerului. Ce-i unește pe cei doi este faptul că sunt parte a unei tradiții creștine comune care predică o lecție inconfortabilă: suferința ne sfințește.